Garantiebeleid
Seikatsu doet haar best om u de beste service en garantie te geven. Soms gaan dingen niet zoals we verwacht hebben zoals de volgende situaties:
Uw pakket is beschadigd aangekomen
Maak direct een duidelijke foto van de schade van de doos, het liefst van drie kanten. Doe dit alstublieft zo snel mogelijk na ontvangst van uw pakket. PostNL is verantwoordelijk voor het leveren van uw pakket, soms komen beschadigingen voor tijdens het sorteerproces van PostNL. Om de vergoeding bij PostNL te kunnen claimen moet u de foto's naar ons mailen. info@seikatsu.nl vermeld daarbij ook uw order nummer en track and trace nummer die u van ons hebt gekregen.
Dit zijn de voorwaarden voor het indienen van een schadeclaim.
Om aan te tonen dat jouw pakket beschadigd is, moet PostNL de schade erkennen. Daarom hebben we een checklist opgesteld met alle voorwaarden waaraan de zending allereerst dient te voldoen om in aanmerking te komen voor een schadeclaim. Zo zie je niets over het hoofd:
- Je pakket dient verzekerd te zijn verzonden.
- Alle schades dienen binnen 5 kalenderdagen na de dag van bezorging te worden gemeld.
- Duidelijke foto's van het ontvangstmoment, zie voorbeelden hieronder
Wat moet je aanleveren bij een schadeclaim?
PostNL zal de schade moeten erkennen. Zorg er daarom voor dat de schadeclaim duidelijk en compleet is. We raden je aan binnen 5 kalenderdagen na de laatste scan van PostNL jouw schadeclaim in te dienen. Anders kan jouw schadeclaim niet in behandeling worden genomen:
- De originele verkoopfactuur (Deze heb je per mail van ons ontvangen)
- Zes foto’s van de schadezending.
- Letop! De beschadigde inhoud, de doos en al het verpakkingsmateriaal moet u bewaren tot de schadeclaim volledig is afgerond. Dat is een van de voorwaarden van PostNL.
Deze foto’s zijn nodig om jouw schadeclaim goed te verwerken.
Één foto van de hele buitenkant van het pakket.
Zorg ervoor dat het verzendlabel en eventuele schade aan de buitenkant duidelijk zichtbaar is.
Één foto van het geopende pakket.
Vanaf de bovenkant genomen. Hierbij moeten de inhoud en de binnenverpakking goed te zien zijn.
Één foto van alle typen binnenverpakkingen.
Dit zijn de materialen die je aantreft rondom jouw artikel en in de verpakking.
Één foto van het gehele beschadigde artikel.
Zorg ervoor dat het volledige artikel zichtbaar is.
Één detailfoto van de concrete schade.
Dit gaat om de schade die zichtbaar is op het artikel.
Één foto van het verzendlabel op de verpakking.
Zorg dat de informatie op het label goed leesbaar is.
Zulke voorbeeld foto's en verzekerings optie hebben we echter nodig om een schade claim bij PostNL in te dienen. Voldoet u niet aan de bovenstaande voorwaarde dan kunnen we hellaas ook geen schademelding voor u indienen bij PostNL
Product is bijna over zijn THT datum *
We garanderen dat u op z'n minst 7 dagen THT datum hebt om uw bestelde product te consumeren. Mocht uw bestelde product een kortere THT datum hebben dan 7 dagen, dan doen we er ook nog eens een vervangende vergelijkbaar product erbij.
Product is over zijn THT datum*
Mocht u iets bestellen en het blijkt in onze magazijn al over de THT datum te zijn, dan nemen wij contact met u op voor een verangende product of u krijgt een van ons een vergelijkbaar product en iets extra's
* De datum dat op al onze producten staan vermeld is een THT of BBD Datum. THT betekend Tenminste Houdbaar Tot, tot de bedrukte datum is het product nog steeds houdbaar, maar geadviseerd is om voor de THT datum te consumeren. BBD (Best Befoe Date) betekend het best is om het product voor de BBF datum te consumeren, na de BBF datum is het product nog steeds consumeerbaar. Letop! In Europa kennen zijn we gewend van 6, 9 of 12 maanden aan THT of BBF datums. In Japan worden heel veel producten bedruk met 3 maanden aan THT of BBF datums, dit betekend NIET dat het product overdatum is maar uitsluiten een advies consumptie datum. De kortere Japanse datum zijn er voor om de Kwaliteit van het product te boordelen, dus voor de THT of BBF datum is de kwaliteit van het product op zijn best, daarna zal het minder worden.
U wilt uw pakket retouren*
Neem contact op met onze klanten service of stuur ons een mail via info@seikatsu.nl dan helpen wij u daar verder om uw pakket te retouren
* Etenswaren waarvan de verpakking is geopend en deels is geconsumeerd worden niet meer in ontvangst genomen. Cosmetica waarvan de zegel is verbroken worden niet meer in ontvangst genomen.